Mata do akupresury - właściwości, opinie, przeciwwskazania

Mata do akupresury - właściwości, opinie, przeciwwskazania

Akupresura jest starożytną sztuką leczenia wywodzącą się z Azji, której korzenie sięgają ponad 7 tysięcy lat. Polega ona na uciskaniu punktów na ciele człowieka, których stymulacja prowadzi do samoleczenia organizmu.

Czym jest akupresura?

Można określić ją jako bardziej ogólnodostępną metodę od akupunktury, gdyż nie ingeruje ona tak bardzo w strukturę naszej skóry i zamiast wprowadzanej igły, zastosowany jest ucisk – każdy z nas może zatem wykonać ją samodzielnie.

Założenia chińskiej medycyny naturalnej mówią, że w organizmie ludzkim odnaleźć możemy 12 meridianów będących czymś w rodzaju ścieżek przepływu energii. W momencie, gdy jeden z nich zostaje zablokowany, owa energia nie może krążyć w naszym ciele zapewniając harmonię.

Wtedy właśnie z pomocą przychodzi dotyk, którym możemy punkty te odblokować i znów cieszyć się równomiernie rozprowadzaną energią, zapewniającą zdrowie zarówno fizyczne jak i psychiczne.

Maty do akupresury – właściwości

Maty do akupresury stworzone zostały właśnie po to, by w jednej chwili i bez konieczności ingerencji drugiego człowieka wywołać nacisk nawet na kilkaset punktów na naszym ciele i stymulować je.

Twarde i dość ostre kolce w jakie wyposażone są maty do akupresury wywołują przez pierwszą chwilę pewien dyskomfort, jednak po tym czasie wyraźnie odczuwalne jest rozluźnienie całego ciała i przyjemne odprężenie.

W Polsce metoda oddziaływania na ciało poprzez wykorzystywanie podobnych mat, ma miejsce od kilkunastu lat. Stosowana była przede wszystkim w sanatoriach, centrach rehabilitacji i innych miejscach, gdzie pojawiały się osoby z  problemami zdrowotnymi jak bóle kręgosłupa, mięśni grzbietu, szyi czy głowy.

Dziś natomiast, producenci mat do akupresury zaczęli kierować swe produkty do klientów indywidualnych, dzięki czemu każdy z nas może z powodzeniem w warunkach domowych wykorzystać ich zdrowotne właściwości.

Poza wspomnianymi wcześniej dolegliwościami bólowymi, mata do akupresury wpływa także na kondycję fizyczną. Badania mówią, że ilość wydzielanych hormonów, które korzystnie wpływają na nasze samopoczucie jest nawet większa, niż ta którą produkujemy podczas wysiłku fizycznego i po jego zakończeniu.

Spodziewać możemy się zatem także znacznej redukcji stresu. Bez wątpienia tego typu maty mogą okazać się również pomocne w kontekście regeneracji po ciężkich jednostkach treningowych. Odnowa biologiczna i rozluźnienie z całą pewnością pozytywnie odbiją się na naszych efektach.

Podobnie jak przy wielu innych formach masażu, stosowanie mat do akupresury wpływa na układ limfatyczny. Dzięki poprawie krążenia wszystkie tkanki zostają lepiej dotlenione i ukrwione, a co za tym idzie trafia do nich znacznie większa ilość substancji odżywczych.

Mata akupresurowa – przeciwwskazania

Niestety, część osób nie będzie mogła skorzystać z zalet maty z kolcami. Są to przede wszystkim kobiety w ciąży oraz karmiące piersią, u których ten rodzaj stymulacji ciała mógłby wywołać różnego rodzaju negatywne skutki.

Nie trudno się domyśleć, że także w przypadku zmian skórnych, ran,oparzeń i tego typu problemów zdrowotnych powinniśmy unikać silnego nacisku na dane obszary ciała.

Ponadto, z mat akupresurowych zrezygnować powinny także osoby z zaburzeniami krzepliwości krwi oraz będące w trakcie leczenia nowotworowego.

Na jakie obszary ciała mata do akupresury działa najskuteczniej?

  • plecy
  • pośladki
  • przednia i tylna część ud
  • ramiona
  • stopy
  • dłonie
  • łydki

Mata do akupresury - jak stosować?

Ogromną zaletą mat z kolcami jest to, że w większości przypadków świetne rezultaty da już samo leżenie na niej od 10 do 30 minut.

W początkowym etapie warto położyć matę na miękkim podłożu (np. zwykła mata fitness) i ułożyć się na niej w t-shircie. W późniejszym okresie, gdy ciało nieco przyzwyczai się do takiej formy nacisku, powinniśmy używać maty do akupresury bezpośrednio na gołe ciało, co zintensyfikuje jej działanie.

Prawdopodobnie w momencie gdy pierwszy raz położymy się na macie towarzyszyć nam będzie bardzo mocne, niekoniecznie przyjemne uczucie. Nasze mięśnie staną się napięte, a my odczuwać będziemy każdy centymetr naszego ciała jak nigdy wcześniej.

Po około trzech minutach nastąpi rozluźnienie. Ciało zacznie się odprężać, a my będziemy czerpać ze swojej pozycji coraz więcej przyjemności. Pojawić się także powinno uczucie rozgrzania i przyjemnego mrowienia.

Zaraz po sesji warto okryć się np. kołdrą by dłużej utrzymać efekt wyzwolonego ciepła - dlatego też dobrze jest wykonywać masaż wieczorem, co dodatkowo pozwoli szybko zasnąć i  poprawi jakość naszego snu.

Poza leżeniem na plecach, na macie możemy także położyć się bokiem, przodem, bądź w każdej innej pozycji, w której oddziaływać będziemy na wybraną część ciała, na jakiej rozluźnieniu i lepszym ukrwieniu szczególnie mocno nam zależy.

Mata do akupresury – opinie

Jeśli od dłuższego czasu zmagamy się z bólami pleców, kręgosłupa i głowy, mata akupresurowa może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Według recenzji wielu osób już kilkanaście minut każdego dnia potrafi zniwelować tego typu problemy zdrowotne, a tym samym poprawić jakość całego życia.

U wszystkich sportowców wyczynowych, jak i amatorów trenujących rekreacyjnie, mata z kolcami może także sprawdzić się doskonale, poprawiając regenerację i zapewniając lepsze odżywienie mięśni.

Matę oraz inne akcesoria do treningu kupisz w sklepie bcaa.pl 🛒

4FIZJO Mata do akupresury z poduszką4FIZJO Mata do akupresury z poduszką


Michał Kusyk

Czwartek, 6 sierpnia 2020

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Co ma najwięcej witaminy C? 10 najlepszych źródeł

Kwas L-askorbinowy to zdecydowanie witamina ciesząca się największą sławą. Przypisywana jej długa lista zdolności i korzyści z wysokiego spożycia sprawia, że zainteresowanie suplementacją utrzymuje się na wysokim poziomie od wielu lat. Na co rzeczywiście działa witamina C? W jakich produktach kwas L-askorbinowy występuje w największym stężeniu?

Trening w domu - 5 przydatnych akcesoriów do ćwiczenia

Marzy ci się umięśniona sylwetka, ale nie możesz lub nie chcesz korzystać z profesjonalnej siłowni? Mamy dla ciebie dobrą wiadomość. Wcale nie musisz ruszać się z domu. Okazuje się, że trening domatora może być równie skuteczny. Poznaj 5 potrzebnych akcesoriów do ćwiczenia w domu.

Antyoksydanty w żywności - jak wzmocnić odporność poprzez polifenole?

Odżywiasz się prawidłowo, dbasz o aktywność fizyczną oraz zapewniasz organizmowi odpowiednią ilość snu. Jednak w dalszym ciągu czujesz, że to jeszcze nie wszystko? Prawdopodobne jest to, że dostarczasz zbyt mało antyoksydantów do swojej diety. Sprawdź gdzie je znajdziesz i jak ważą pełnią rolę.

Indeks glikemiczny (IG) - tabela. Których produktów lepiej unikać?

Zastanawiasz się czym jest ten tajemniczy indeks glikemiczny? Jest to wskaźnik pozwalający na klasyfikację żywności pod względem jej wpływu na poziom cukru we krwi. Warto poznać podział produktów, aby lepiej komponować dietę.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!