Rabat -15% od 249 zł na wszystko!!!  Kod: CEL15   

Odchudzanie po 40-tce - jak schudnąć i na co zwrócić uwagę?

Odchudzanie po 40-tce - jak schudnąć i na co zwrócić uwagę?

Istnieje przekonanie, że w pewnym wieku trudniej o utratę zbędnych kilogramów. Wolniejszy metabolizm dla wielu jest głównym czynnikiem, który uniemożliwia odchudzanie po 40. Do pewnego stopnia jest to prawda, ponieważ tempo przemiany materii faktycznie zwalnia wraz z wiekiem, natomiast nie do tego stopnia, aby uniemożliwić odchudzanie. Jak schudnąć po 40 i na co zwrócić szczególną uwagę?

Jak szybko schudnąć po 40-tce?

Mechanizm utraty tkanki tłuszczowej jest taki sam niezależnie od wieku. Podstawą jest dieta z deficytem kalorycznym oraz zwiększenie poziomu aktywności fizycznej. Oczywiście wraz z wiekiem coraz ciężej o redukcję masy ciała. Dzieje się tak z kilku powodów.

Wraz z wiekiem spada nasz poziom aktywności fizycznej. 40 lat to wiek opierający się na "wygodnym" stylu życia. Najczęściej korzystamy z samochodu, a praca bardzo często nie polega na aktywności. Jeżeli naszym odpoczynkiem po pracy jest oglądanie ulubionego serialu, to bardzo łatwo negatywnie wpłynąć na całkowitą przemianę materii.

Jeżeli chcesz schudnąć i skończyć z siedzącym trybem życia, to musisz zwiększyć swój poziom aktywności fizycznej. Musisz to zrobić rozsądnie. Wybierz taką dyscyplinę sportu, która będzie sprawiała Ci radość i nie będzie zbyt wymagająca na samym początku. Pamiętaj, że nie trenowałeś kilkanaście lat.

Na początek sprawdzą się aktywności o umiarkowanym stopniu intensywności:

  • spacery,

  • jazda na rowerze,

  • zajęcia grupowe na siłowni,

  • trening siłowy z odpowiednim doborem ćwiczeń.

Takie podejście do aktywnego trybu życia spowoduje, że nie przeciążysz swojego organizmu już na samym początku, a jednocześnie podniesiesz współczynnik aktywności fizycznej.

Trec Kompleksowy Zestaw Odchudzający Trec Kompleksowy Zestaw Odchudzający

Jak stracić brzuch po 40-tce?

Istniej powiedzenie "Brzuch robi się w kuchni". Jest w nim dużo racji. Bez odpowiednio dobranej diety nie ma możliwości redukcji masy ciała nawet, gdy trenujesz bardzo ciężko.

Dieta powinna uwzględniać deficyt kaloryczny. To znaczy, że musisz zmniejszyć kaloryczność posiłków oraz zwrócić uwagę na jej kompozycję:

  • zamień cukry proste na węglowodany złożone,

  • wyeliminuj fast foody,

  • ogranicz napoje gazowane,

  • wyeliminuj obecność tłuszczów trans i zamień je tłuszczami nienasyconymi.

Powyższe rady przyczynią się do redukcji masy ciała, ale też poprawi wyniki zdrowotne, na przykład zmniejszając poziom cholesterolu, czy wpłynie na prawidłowe funkcjonowanie narządów.

Na co zwrócić uwagę chcąc schudnąć po 40-tce?

Odchudzanie po 40 roku życia to dobry pomysł jeśli borykasz się z problemem nadprogramowych kilogramów. Musisz jednak pamiętać, że dieta redukcyjna i większa aktywność fizyczna może powodować niedobory witamin i składników mineralnych.

Aby uniknąć skutków niedoborów, warto dobrać odpowiednią suplementację:

To tylko przykładowe suplementy, które pomogą Ci zachować zdrowie, dzięki czemu unikniesz niepotrzebnych przerw spowodowanych chorobami.

Musisz mieć świadomość, że sport to zdrowie, natomiast wraz z wysiłkiem fizycznym tracisz cenne składniki mineralne. Nie zawsze jest możliwość dostarczenia ich z diety, tym bardziej, gdy się odchudzasz. Wtedy najszybszą i najskuteczniejszą formą jest suplementacja.

Formotiva Lipo Killer Formotiva Lipo Killer

Sprawdź także: Najlepsze suplementy na masę po 40-tce

Dlaczego odchudzanie po 40-tce sprawia problem?

Odchudzanie po 40 bardzo często sprawia problem ze względu na tryb życia. Dojrzałe osoby bardzo często skupiają się na pracy i codziennych obowiązkach, zapominając o właściwym odżywianiu i aktywności fizycznej.

To właśnie siedzący tryb życia ma największy wpływ na przemianę materii oraz przyrost masy ciała. Jeżeli zadbasz o higienę życia w postaci regularnej aktywności, to dużo łatwiej będzie utrzymać Ci prawidłową wagę.

Odchudzanie wiąże się z odpowiednim żywieniem:

  • deficyt kaloryczny,

  • zdrowe posiłki,

  • ograniczenie napojów gazowanych i alkoholu.

Dla wielu osób jest to trudne, szczególnie na początku. Sposób odżywiania to nawyk, który coraz ciężej zmienić wraz z upływającym czasem.

Jak powinien wyglądać trening po 40 roku życia?

Osoby po 40 roku życia są po upływie okresu swojej najlepszej formy fizycznej. Okres, w którym stopień regeneracji i poziom siły były najwyższe prawdopodobnie jest już za Tobą.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z aktywnością fizyczną, to musisz stopniowo zwiększać intensywność. Pamiętaj, aby nie porywać się z "motyką na słońce". Zacznij od 3 treningów w tygodniu i zwiększ częstotliwość dopiero, gdy taka ilość hamuje Twój progres.

Nie katuj się treningiem, który nie lubisz. Długo dłużej wytrzymasz nie tracąc motywacji do wysiłku, który sprawia Ci satysfakcję. Ogólną zasadą treningu jest jego poziom trudności. Aby trening powodował utratę zbędnych kilogramów, musi spalać stosunkowo dużą ilość kalorii.

Jeśli zależy Ci na kształtowaniu sylwetki, a nie tylko mniejszej liczbie na wadze, to najlepszym połączeniem będzie trening siłowy i wysiłek o charakterze cardio. W połączeniu z właściwą dietą dość szybko osiągniesz zadowalające efekty.

Ile razy w tygodniu ćwiczyć po 40-tce?

Najbardziej optymalną częstotliwością treningową dla osób po upływie 40 roku życia będą 3 treningi w tygodniu. Nie musi to być jeden rodzaj aktywności fizycznej. Doskonale sprawdzi się trening na siłowni, wykonywany 2 razy w tygodniu, dopełniony aktywnością na basenie.

Dobrym zwyczajem jest uwzględnienie dnia wolnego od treningu, pomiędzy jednostkami. Przykładowo trening - przerwa - trening. Takie podejście do wysiłku fizycznego pozwoli właściwie regenerować się pomiędzy treningami.

Czytaj więcej: Trening zaczyna się po 40-stce

Odchudzanie po 40-tce - jak powinna wyglądać dieta?

Dieta bardzo często jest najtrudniejszym aspektem odchudzania osób po 40, ponieważ wiąże się ze zmianą nawyków wypracowanych przez całe życie. Podstawową zasadą niezależnie od wieku jest dieta z uwzględnieniem deficytu kalorycznego. Jest to podstawa fizjologii naszego organizmu, aby w ogóle była możliwa redukcja masy ciała.

Dieta osób po 40 roku życia powinna być ograniczona z takich produktów jak:

  • alkohol,

  • słodkie przekąski,

  • fast foody,

  • cukry proste,

  • tłuszcze trans.

Samo "oczyszczenie" diety z powyższych produktów gwarantuje znakomite efekty. Dostarczają one dużą ilość bezwartościowych kalorii, które mają negatywny wpływ na naszą sylwetkę.

Dieta osoby po 40 roku życia powinna opierać się o pełnowartościowe posiłki. Odpowiednia ilość białka, węglowodany złożone czy zdrowe tłuszcz

Jak przyspieszyć metabolizm po 40 roku życia?

Najlepszą metodą na przyspieszenie metabolizmu po 40 roku życia jest regularna aktywność fizyczna. Dużo lepszym wyborem jest codzienny ruch, nawet po 15 minut niż trening 2 razy w tygodniu po godzinie.

Nie musi być to trening o dużej intensywności. Nawet 20 minutowy spacer przed snem spełni swoją rolę. Świetnie w tym celu sprawdza się czworonożny przyjaciel, który motywuje do regularnych spacerów.

Możesz zastosować kilka tricków, które przyczynią się do regularnej aktywności:

  • Jeśli tylko możesz, wybieraj jazdę rowerem lub spacer, zamiast krótkich podróży samochodem.

  • Staraj się parkować kilka ulic dalej. Nie stawaj blisko miejsca docelowego.

  • Pomyśl nad zakupem Smart Watcha, który będzie motywował Cię do aktywności.

  • Zadbaj o higienę życia, czyli odpowiednią regenerację i wysiłek fizyczny.

Wprowadzenie do swojej rutyny powyższych rad, z pewnością sprawi, że Twoja przemiana materii znacząco się poprawi.

Czego nie powinno się jeść po 40-tce?

Czterdziestka to czas, w którym braki w diecie nie są przez nasz organizm tak łatwo wybaczane jak kilkanaście lat wcześniej. Osoba po 40 roku życia powinna unikać przetworzonej żywności. Regularne spożywanie fast foodów, słodyczy i popijanie gazowanymi napojami z pewnością negatywnie odbije się na sylwetce.

Nie oznacza to, że musimy całkowicie wyeliminować tego typu produkty. Okazyjne spożywanie "rekreacyjnych posiłków" nie powinno spowodować utraty efektów. Tym bardziej, jeśli regularnie uprawiamy aktywność fizyczną.

Poznaj: Dieta po 40-tce - jakie produkty wybierać?

Co robić aby utrzymać szczupłą sylwetkę po 40 roku życia?

Aby utrzymać zadbaną sylwetkę w dojrzałym wieku musimy szczególną uwagę przywiązać do trzech aspektów:

  1. dieta,
  2. aktywność fizyczna,
  3. regeneracja.

Dieta oparta o nie przetworzonej żywności oraz kontrola podaży kalorii jest kluczem przy utrzymaniu zadbanej i estetycznej sylwetki. Podziel swoje zapotrzebowanie na 4 lub 5 pełnowartościowych posiłków, a dużo łatwiej będzie Ci utrzymać założenia dietetycznej.

Regularna aktywność fizyczna pozytywnie wpłynie na wygląd sylwetki, ale też kondycję fizyczną i zdrowie. Zadbaj o regularny wysiłek, a zauważysz dużo większy komfort życia podczas codziennego funkcjonowania. Wybierz aktywność fizyczną, która sprawia Ci największą satysfakcję. W ten sposób dużo łatwiej utrzymasz motywację. Dojrzały wiek negatywnie odbija się na regeneracji. Po 40 roku życia trudno będzie Ci utrzymać tak dużą częstotliwość treningów jak chociażby 20 lat wcześniej. Zacznij od 3 treningów w tygodniu i obserwuj swój organizm. Pamiętaj, że sen to najlepsza forma regeneracji.

Skupiając się na powyższych aspektach, będziesz w stanie utrzymać efekty przez długi czas bez nadmiernego wysiłku. Utrzymanie rutyny treningowej i prawidłowego odżywiania odpłaci się dużo lepszym zdrowiem i samopoczuciem.


Artur Antoniewski

Wtorek, 7 lutego 2023

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Jak schudnąć z brzucha po 40-tce? 7 wskazówek jak zrzucić brzuch

Jak schudnąć z brzucha po 40-tce? 7 wskazówek jak zrzucić brzuch

Jak schudnąć z brzucha po 40-tce? Sprawdź skuteczne sposoby na pozbycie się fałdki na brzuchu, którą coraz trudniej zgubić z wiekiem.

Trening siłowy na redukcji - jak powinien wyglądać?

Trening siłowy na redukcji - jak powinien wyglądać?

Przez wiele lat wśród wykonujących treningi na siłowni panuje swego rodzaju spór, czy wykonywać trening siłowy podczas procesu odchudzania. Czy wystarczy robić tylko cardio, by uwidocznić zakryte tłuszczem mięśnie? Jak powinien wyglądać trening siłowy podczas redukcji? Zapraszamy!

Dieta po 40-tce - jakie produkty wybierać?

Dieta po 40-tce - jakie produkty wybierać?

Z czasem niezależnie od naszej płci, metabolizm niestety zaczyna zwalniać. Jakich produktów unikać po 40. roku życia, a które wybierać? Poznaj przykładowy jadłospis.

Trening zaczyna się po 40-stce

Trening zaczyna się po 40-stce

Dzień 40 urodzin uznawany jest powszechnie za symboliczny moment w życiu. Ale czy to, że nie wypracowaliśmy imponującej sylwetki w wieku 20-30 lat oznacza, że teraz tym bardziej się to nie uda? Wręcz przeciwnie.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!