Przedtreningówka - działanie poszczególnych składników

Przedtreningówka - działanie poszczególnych składników

Popularne przedtreningówki to kategoria suplementów diety, których z każdym rokiem przybywa coraz więcej. Ich podstawowym zadaniem jest w głównej mierze zwiększenie naszej wydajności, czy wzmocnienie siły podczas ćwiczeń.

Każdy z nas niekiedy przecież miewa gorszy dzień, odczuwa spadek energii, czy po prostu nie ma totalnie ochoty na trening. Co wtedy? W takich momentach świetną opcją jest wybranie odpowiedniego dla siebie tzw. pre-workoutu, czyli przedtreningówki.

Przy wyborze właściwego suplementu należy sobie w pierwszej kolejności zadać pytanie: jakie mamy potrzeby i czego oczekujemy? Bez sensu jest przecież wybrać produkt, którego głównym składnikiem aktywnym jest kreatyna, a my sami zaczynamy trening o 6 rano i oczekujemy silnego pobudzenia. Dlatego też kiedy znamy już swoje potrzeby, przed wyborem odpowiedniego produktu należy poznać jeszcze działanie poszczególnych składników. Poznajmy wybrane z nich.

1. Kofeina

Wykazuje silne działanie pobudzające, dodaje nam energii, jednocześnie oddala uczucie zmęczenia, przez co znacznie podnosi efektywność treningów. Kofeina również sprawia, że jesteśmy bardziej skoncentrowani (trudniej nas rozkojarzyć), dzięki czemu poprawia naszą koncentrację oraz usprawnia procesy myślowe. W efekcie możemy w 100% skupić się na mocnym treningu.

Ze względu na swoje działanie termogeniczne pozwala jednak nie tylko wyciągnąć maksimum z wykonywanych ćwiczeń, ale również wspomóc redukcję tkanki tłuszczowej, co stanowi zdecydowany atut dla osób spędzających dużo czasu na siłowni.

2. Kreatyna

To jeden z suplementów bardzo często stosowany jako mono preparat pozwalający na szybkie zwiększenie wartościowej masy mięśniowej. Możemy ją jednak odnaleźć również przedtreningówkach.

Przyczynia się do zwiększenia wytrzymałości i siły, opóźnia pojawienie się uczucia zmęczenia, a także nasila wytwarzanie ATP (podstawowy nośnik energii) w mięśniach.

Możesz wybrać suplement z dodatkiem kreatyny lub też jej pozbawiony. Wszystko zależy od tego, czy jesteśmy w cyklu kreatynowym, czy też nie.

3. Boostery tlenku azotu

To chyba dla wielu osób stosujących pre-workouty ulubione składniki aktywne. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta - zwiększają one ukrwienie mięśni, czyniąc je pełnymi i napompowanymi. Potęgują dopływ substancji odżywczych oraz tlenu, umożliwiając jednoczesne odprowadzenie powstających w czasie wysiłku zbędnych metabolitów.

W efekcie z jednej strony usprawniasz późniejszą regenerację, z drugiej stymulujesz budowę nowych włókien mięśniowych z towarzyszącym przyrostem siły i rozwojem wytrzymałości.

Najpopularniejsze boostery tlenku azotu:

4. Witaminy z grupy B

Wpływają one korzystnie na nasz układ nerwowy, wspomagają prawidłowy metabolizm węglowodanów oraz tłuszczy. Zapobiegają niedoborom witamin i minerałów, na których braki są szczególnie narażone osoby aktywne.

Witaminy z grupy B są kluczowe dla zachowania właściwego metabolizmu energetycznego, co ma decydujące znaczenie w czasie podejmowania treningów.

5. Beta-alanina

Jej głównym atutem jest przeciwdziałanie uszkodzeniom mięśni oraz eliminowanie przedwczesnego uczucia zmęczenia. Popularnie nazywana "betka" pomaga zwiększyć wytrzymałość organizmu pozwalając nam ćwiczyć o wiele dłużej oraz intensywniej.

Beta-alanina wspomaga syntezę karnozyny kluczowej dla przywrócenia właściwego pH mięśniowego, co wpływa korzystnie na ograniczenie rozwoju tzw. "domsów" (z ang. Delayed Onset Muscle Soreness) - zespołu opóźnionego bólu mięśniowego.

Choć po jej spożyciu możesz odczuwać lekkie mrowienie, to jej zalety są w stanie zrekompensować chwilowy dyskomfort.

Co wybierać?

Jedni odczują działanie przedtreningówki mocniej, a inni słabiej. Na każdą w zależności od ilości zawartych w niej składników zareagujemy po prostu inaczej. Trzeba zatem znać dokładnie swoje oczekiwania i znaleźć odpowiedni produkt do naszych wymagań.

Najpopularniejsze odżywki przedtreningowe:

BioTech USA Black Blood CAF+BioTech USA Black Blood CAF+ 300g

Gen Lab Adrenox BoostGen Lab Adrenox Boost 200g

Olimp Knockout 2.0Olimp Knockout 2.0 400g

Nutrend N1 Pre-WorkoutNutrend N1 Pre-Workout 510g

Trec VandalTrec Vandal 225g

Piątek, 13 października 2017

Ocena artykułu:

Ilość ocen: 2, średnia 5.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Porównanie odżywek białkowych WPI - test cen

Znaczną częścią na rynku suplementów diety stanowią odżywki białkowe. Przy tak szerokiej gamie dostępnych produktów, często przed wyborem odpowiedniej dla nas, najpierw dokonujemy porównania cen. Dziś specjalnie dla Was postanowiliśmy porównać...

Przedtreningówka dla początkujących

Przedtreningówki stanowią nieodłączną część suplementacji znacznej grupy sportowców. Nie tylko pozwalają wejść w trening z optymalnym pobudzeniem, ale również wspierają jego efektywność. Czym się jednak sugerować jako początkujący?

Która forma kreatyny jest najlepsza?

Kreatyna należy do suplementów, po które sięga bardzo dużo sportowców. Występuje w wielu różnych formach, a wybór najlepszej z nich często jest trudny. Czym się sugerować? Sprawdźcie w poniższym artykule.

Odżywki przedtreningowe - ranking według składników

Odżywki przedtreningowe zyskują coraz większą popularność, przede wszystkim ze względu na swoje znakomite działanie. Choć ich głównym zadaniem jest dostarczenie sporej ilości energii, to dokładny wpływ jaki wykazują...

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!