Spalacze tłuszczu - czy warto?

Spalacze tłuszczu - czy warto?

Nasze cele treningowe są ściśle powiązane z porami roku – bynajmniej dotyczy to dużej części ćwiczących na siłowni. W okresie jesienno- zimowym trwa ogólnopolski sezon budowania masy, a wraz z nadchodzącymi wakacjami i okresem letnim naszym celem staje się redukcja tkanki tłuszczowej.

Zdarza się tak, że po kilku próbach zmiany treningu i dodawania kolejnych minut żmudnych aerobów na rowerze zaczynamy się zastanawiać jaki suplement może nas przybliżyć do celu. W szybkiej odpowiedzi z pewnością natkniemy się na spalacze tłuszczu. Jak w przypadku każdej nowości pojawiają się jednak liczne niewiadome:

Czy aby na pewno każdy spalacz będzie dla nas odpowiedni? Czy nie wyrządzimy sobie więcej szkody niż pożytku? Jakie spalacze tłuszczu będą odpowiednie dla naszego etapy redukcji?

Zapraszamy do lektury, po niej trafnie wybierzecie odpowiedni suplement dla Was.

Na które grupy spalaczy warto zwrócić uwagę?

Aby spalacz tłuszczu był skuteczny, musimy odpowiednio przygotować nasz organizm i przemiany metaboliczne jakie w nim zachodzą. Możemy to porównać do sadzenia nasion – jeśli przygotujemy dobrze glebę (nawodnimy i nawieziemy), wtedy nawet najmniejsza sadzonka przyjmie się i wyda plon. Jeśli nie zadbamy o podłoże i będzie zbyt dużo chwastów, wtedy nawet największa sadzona nie przyjmie się…

Jeśli chcemy suplementować spalacz tłuszczu musimy być na minusie kalorycznym. Dążymy do tego przez ograniczenie przyjmowanych kalorii z pożywienia oraz poprzez aktywność fizyczną (jej intensywność i czas trwania). Aby jak najwięcej korzyści odnieść z faktu suplementacji reduktorami tłuszczu, powinniśmy zacząć od środków łagodniejszych oraz składających się z pojedynczej substancji aktywnej.

Z powodzeniem możemy sięgnąć po kofeinę bezwodną np.

Olimp Caffeine KickOlimp Caffeine Kick 60kaps.

która nie tylko nasila metabolizm kwasów tłuszczowych, ale również pobudza i zmniejsza odczuwane zmęczenie. Warto również rozważyć klasyczną grupę termogeników zwiększających wydatek energetyczny naszego organizmu. W rezultacie nasz organizm „przepala” więcej kalorii, przez co wzrasta nasz deficyt kaloryczny.

Koleją łagodniejsza grupą reduktorów tkanki tłuszczowej są suplementy blokujące apetyt. Do tej puli suplementów możemy zaliczyć m.in. HCA – ekstrakt z Garcinia cambogia, owoce acai oraz błonnik. Korzystając z suplementów, w których w składzie pierwsze skrzypce gra błonnik należy mieć na uwadze fakt jego zachowanie podobne do gąbki. Bardzo mocno chłonie wodę i pęcznieje, dlatego też lepiej jest unikać jego przyjmowania w okolicach około-treningowych.

Możliwe efekty uboczne

Aby nie spowodować nagłego szoku organizmu i nie nastawiać go na niepożądane skutki uboczne warto zachować hierarchię mocy, z jaką działają poszczególne suplementy. Kwestią wiodącą w tej regule będzie aspekt naszego zdrowia, choć też jeśli zaczniemy z przysłowiowego „wysokiego C”, wtedy szybko zawęzimy sobie pole do popisu w wyborze następnych suplementów z tej grupy.

Analogicznie do suplementów przed treningowych -warto zacząć od słabszych środków o zmniejszonej porcji w pierwszych dniach. Obserwacja organizmu na dany środek powinna być na pierwszym miejscu w każdym wypadku przyjmowania jakichkolwiek nowych suplementów. Jeśli po podstawowych formach nie odczuliśmy nagłych, niepokojących skoków ciśnienia, zawrotów głowy – z powodzeniem możemy przejść do suplementów składających się z kilku form substancji czynnych. W składzie znajdziemy m.in. ekstrakty z pomarańczy, piperynę, kofeinę, zieloną herbatę, oraz tzw. mieszanki zastrzeżone.

Staraj się nie stosować zasady „im więcej tym lepiej”. Suplementuj środek zgodnie ze sposobem użycia lub po konsultacji ze sprzedawcą biorąc pod uwagę swoje cele, czy też stan zdrowia - nie wszystkie spalacze będą dla każdego odpowiednie. Część z nich powoduje wzrost ciśnienia tętniczego, silne pobudzenie, wzmożoną potliwość - to efekty w 100% normalne, aczkolwiek w przypadku niektórych jednostek chorobowych niekoniecznie wskazane. Pamiętajcie jednak, że nie każdy reduktor tłuszczu działa w ten sam sposób - są grupy wpływające na metabolizm kwasów tłuszczowych bez radykalnego wzrostu ciśnienia (np. L-karnityna), czy też nasilające eliminację wody z organizmu - diuretyki (wiele naturalnych ekstraktów roślinnych).

Jak długo stosować?

Ile ma trwać redukcja – aż będziesz zadowolony/a! Możemy powiedzieć, że nie ma tu limitu wagowego – jest tylko zdrowy rozsądek. Jeśli nie mamy aspiracji scenicznych, schodzenia do ilości jednocyfrowych, to unikajmy zbyt mocnego obciążenia organizmu. W takim przypadku gra nie jest warta świeczki, a ciągłe nakręcanie się wcale nie sprawi, że poczujemy się lepiej w swoim ciele. Redukujemy do tego momentu, aż odczujemy zadowolenie ze swojego wyglądu. Dla jednego będą to 3-4 kilogramy, a dla drugiego 10 kg.

Ogromne znaczenie ma też masa ciała, z którą startujemy. Trening w okresie redukcyjnym nie powinien zbytnio różnić się od pozostałego okresu. Na pewno nie kierujmy się przestarzałym sloganem „15 powtórzeń, to na rzeźbę”. Warto stosować zakres powtórzeń stricte siłowy, aby kolokwialnie mówiąc nasze mięśnie nie zapomniały od czego są i pamiętały o tym, aby utrzymać masę mięśniową potrzebą do pracy.

Sukces redukcji zależy od naszego silnego charakteru i woli walki o lepszy wygląd. Macie przedstawione pokrótce na czym polega poprawne korzystanie z reduktorów tłuszczu, czym się kierować podczas wyboru pierwszego środka oraz z jakimi skutkami ubocznymi możemy się spotkać. Kluczem będzie odpowiednio intensywny trening oraz plan dietetyczny – całość zwieńczona ujemnym bilansem kalorycznym. Jeśli zachowacie te warunki, to z pewnością na ten sezon plażowy nie będzie Wam wstyd pokazać się w stroju kąpielowym lub szortach.

Piątek, 16 czerwca 2017

Ocena artykułu:

Ilość ocen: 2, średnia 5.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Najlepsze białko

Odżywki białkowe to kategoria, która cieszy się zdecydowanie największą popularnością. Nie bez powodu - to proteiny stanowią podstawowy budulec mięśni. Ale czy suplementacja naprawdę jest konieczna? Którą formę białka wybrać dla siebie?

Co jeść na rzeźbę, czyli dieta na rzeźbę

Okres pracy nad rzeźbą wiąże się często z intensywnym treningiem, który razem z odpowiednio skomponowaną dietą pozwala osiągnąć świetne efekty. Pozostaje jednak pytanie - jak najlepiej opracować menu? Jak je dostosować do własnych potrzeb?

Kreatyna vs BCAA

Kreatyna czy aminokwasy BCAA? Trudno porównywać dwa suplementy o zupełnie odmiennym działaniu, które z założenia mają odgrywać kompletnie różne role. Niekiedy jednak jesteśmy zmuszeni dokonać wyboru jednego z nich. Po który zatem sięgnąć?

Szybki przepis na białkowe ciasteczka

Jeśli macie ochotę na coś słodkiego, a jednocześnie dostosowanego do diety "fit", to przepis na białkowe ciasteczka spełni w 100% Wasze oczekiwania. Jest banalnie prosty, szybki w przygotowaniu, a co więcej - nie musicie wykorzystywać zbyt wielu składników!

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!