🎃 Rabat -13% na odżywki!    Kod: HALLOWEEN  

Protect Food a dieta na wzmocnienie odporności

Protect Food a dieta na wzmocnienie odporności

Wszystko co wprowadzasz do organizmu ma wpływ na jego formę, sprawność oraz szeroko rozumianą odporność na infekcje. Kluczowe są nie tylko wybierane produkty, ale także ich jakość oraz sposób przygotowywania potraw.

Protect Food jest filozofią powstałą na bazie najnowszej wiedzy naukowej oraz doświadczenia dietetyków sportowych i klinicznych będących absolwentami Uniwersytetu Medycznego.

Możesz mieć zatem pewność wiedzy, jaką starają się przekazać wszystkim zainteresowanym zdrowym stylem życia oraz budowaniem maksymalnie możliwej odporności organizmu na infekcje wirusowe lub bakteryjne.

Jak wzmocnić odporność? Poznaj Protect Food!

Pytanie wydaje się proste, jednak takim nie jest.  Nie da się odpowiedzieć na nie w kilku prostych zdaniach. Odporność jest zależna od wielu czynników, w tym w stopniu najwyższym od prowadzonej diety i stylu życia. Nie bez powodu już od wielu lat krąży powiedzenie „jesteś tym, co jesz”, co można przekształcić poprzez analogię - „odporność zależy od tego, co jesz”.

Oddaje to niemal w 100% ducha filozofii Protect Food. Bowiem właśnie u podstaw, czyli w prowadzonej diecie należy upatrywać sposobu na wzmocnienie organizmu oraz jego układu odpornościowego.

Postaw na zdrową i przemyślaną dokładnie dietę, a uczynisz milowy krok ku maksymalnej odporności organizmu. Odpowiedni jadłospis obejmuje zwykle 4 lub 5 posiłków o możliwie zbilansowanym składzie. Muszą one bowiem dostarczać organizmowi wszystko czego potrzebuje, w tym pełnowartościowego białka, węglowodanów złożonych oraz tłuszczów (najlepiej z grupy „tych zdrowych”).

Protect Foods – skuteczna ochrona odporności

Utrzymanie odporności jest tak samo ważne jak jej budowanie i wzmacnianie. Paradoksalnie pomóc może odpowiednio zbilansowana, zdrowa dieta. Wystarczy zadbać o jej jakość oraz stosowane produkty, których stopień przetworzenia powinien być jak najniższy. Może to wydawać się banalne, jednak współcześnie nie tak łatwo zdobyć produkty żywnościowe o czystym składzie i niewielkim stopniu przetworzenia.

Planując dietę, nie można zapominać o świeżych warzywach, które z natury są bogatym źródłem zarówno niezbędnych witamin, jak i minerałów umożliwiających prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu, w tym układu immunologicznego warunkującego pełne zdrowie. Warto zatem kierować się rozsądkiem i sięgać po produkty zwiększające odporność w sposób całkowicie naturalny i wolny od zbędnych dodatków.

Protect Food – sprawdź produkty zwiększające odporność

Zastanawiasz się, co się kryje pod określeniem „produkty zwiększające odporność”? Są to produkty naturalnego pochodzenia, bogate w mikro i makroelementy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Oczywiście najważniejsze miejsce w ich hierarchii zdają się mieć świeże warzywa oraz owoce, których walory smakowe z pewnością przykują Twoją uwagę.

Kierując się filozofią Protect Food stawiaj na produkty o prozdrowotnych właściwościach mających realne właściwości immunomodulujące:

  • produkty bogate w witaminę C, beta-karoten i witaminę E
  • cynk, którego większe ilości znajdziesz w kaszy, jajach kurzych, podrobach oraz pestkach (np. dyni)
  • naturalne probiotyki - fermentowane przetwory mleczne oraz kiszonki będące naturalnym źródłem dużych ilości bakterii probiotycznych, wpływające zarówno na odporność bierną organizmu, jak i niwelowanie ryzyka pasażu szczepów patogennych w układzie pokarmowym
  • naturalne antybiotyki - czosnek, cebula, por, chrzan
  • antyoksydacyjne przyprawy - imbir, cynamon oraz kurkuma
  • nienasycone kwasy tłuszczowe z grupy omega 3 (znajdujących się w dużych ilościach w tłustych rybach) oraz omega 6, które znajdziesz w przepysznych i wartościowych orzechach włoskich.

Nie mniej ważna wydaje się podaż antyoksydantów w codziennej diecie, bowiem to właśnie dzięki nim organizm jest w stanie się skutecznie bronić przed szkodliwym działaniem wolnych rodników tlenowych. Mogą one doprowadzić do spadku odporności, ale także w skrajnym przypadku do uszkodzenia lub zniszczenia komórki, jak i jej materiału genetycznego (DNA).

Silnych antyoksydantów doszukuj się w witaminach, np. C oraz E, jak i w minerałach (np. cynku) oraz w ekstraktach bądź naparach z zielonej herbaty.

Protect Foods – dieta na odporność jest możliwa!

Nie musisz się już zastanawiać jak wzmocnić odporność, wystarczy bowiem, że sięgniesz po wysokiej jakości produkty odżywcze, w tym możliwie dużą ilość świeżych warzyw. Warto dorzucić do diety także owoce, które stanowią swoisty sposób na zaspokojenie potrzeb organizmu zarówno na węglowodany, jak i szeroko rozumiane potrzeby organoleptyczne.

Unikaj zbyt długiej obróbki termicznej, częstego mieszania i nadmiernego rozdrabniania produktów. Dzięki temu utrzymasz więcej wartości prozdrowotnych.

Jadłospis nie może być nudny i nużący, bowiem w konsekwencji osoba go stosująca będzie zmagała się z dużymi problemami i wyrzeczeniami.

Dowiedz się więcej: Czym się różni superfood od Protect Food?


Bibliografia:

1. Rozporządzenie Komisji (UE) NR 432/2012 z dnia 16 maja 2012 r. ustanawiające wykaz dopuszczonych oświadczeń zdrowotnych dotyczących żywności, innych niż oświadczenia odnoszące się do zmniejszenia ryzyka choroby oraz rozwoju i zdrowia dzieci.
2. Rojek Marzena: "Dieta wzmacniająca odporność - dieta na bakterie i wirusy" https://wylecz.to/diety/dieta-wzmacniajaca-odpornosc-dieta-na-bakterie-i-wirusy/


Paweł Zieliński

Środa, 4 listopada 2020

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Jak trenować w domu ze sprzętem?

Jak trenować w domu ze sprzętem?

Zamknięcie siłowni wymusza dostosowanie swojego treningu do warunków domowych. Jaki sprzęt wybrać i jak prawidłowo ćwiczyć? Sprawdź

5 pomysłów na kurczaka z ryżem

5 pomysłów na kurczaka z ryżem

Miłośnicy sportu doskonale rozumieją, jak ważna w ich życiu jest dieta. Bez niej nawet najlepszy plan treningowy nie przyniesie zamierzonych efektów. Na ich stole często pojawia się kurczak z ryżem. Dlaczego? Sprawdź!

Rolowanie czy rozciąganie? Co jest lepsze po treningu w domu?

Rolowanie czy rozciąganie? Co jest lepsze po treningu w domu?

Jak powinniśmy zakończyć trening w domu? Zdecydować się na klasyczne rozciąganie, czy jednak wykorzystać roller? Sprawdź, które rozwiązanie będzie lepsze.

Cynk na odporność? Poznaj najlepsze źródła

Cynk na odporność? Poznaj najlepsze źródła

Cynk to zaskakująco ważny mikroelement dla prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Źródłem cynku może być odpowiednio skomponowana dieta, ale także profesjonalna suplementacja.

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!