Rabat na odżywki ❗ Rabat -15% Kod: WYCINKA15  

Jak budować wytrzymałość treningową?

Jak budować wytrzymałość treningową?

Chyba każdy sportowiec wie jak ważna podczas treningu jest wytrzymałość. Bez niej ciężko będzie przeprowadzić solidny trening, ponieważ nie będziemy w stanie wykonać odpowiedniej ilości powtórzeń. Właśnie dlatego trening wytrzymałościowy nie może być pomijany.

Jak poprawić wytrzymałość?

Kluczem aby poprawić wytrzymałość mięśniową jest systematyczny trening. Ciężkie ale niesystematyczne treningi będą mniej skuteczne niż lżejsze ale wykonywane regularnie. Na budowanie kondycji najlepszy wpływ ma trening obwodowy oraz cardio, które wymagają zaangażowania większości mięśni.

Wykonywanie jakiegokolwiek treningu o takim charakterze przyniesie nam znaczne korzyści na czele z zwiększoną wytrzymałością. Aby poprawić kondycję powinniśmy również zrezygnować z używek oraz zadbać o zbilansowaną dietę.

Co wpływa na poprawę wytrzymałości?

Jest wiele czynników wpływających w różnym stopniu na naszą poprawę kondycji. Jeśli zadbamy o te najważniejsze, to możemy być pewni, że nasza wytrzymałość mięśniowa znacznie wzrośnie, co przełoży się na wyniki. Największy wpływ mają:

  • Systematyczny trening

  • Odpowiednia regeneracja

  • Odpowiedni styl życia i odżywiania

  • Dobrze dobrany rodzaj treningu

Zadbanie o te kilka aspektów pozwoli nam znacznie poprawić kondycję. Musimy pamiętać, że przy jej budowaniu ważne jest wyjście poza strefę komfortu.

Podczas treningu będziemy zapewne mieli chwile zwątpienia, ponieważ będzie się objawiał brak kondycji, ale to właśnie wtedy najbardziej będzie ona wzrastać.

Jakie suplementy na wytrzymałość?

Oczywiście suplementy same w sobie nie zapewnią nam dobrej kondycji, ale będą świetnym sposobem aby wspomóc organizm podczas jej budowania. Odpowiednie produkty pozwolą nam zwiększyć zdolność organizmu do wykonywania treningu o wysokiej intensywności, który jest kluczowy, aby mieć dobrą kondycję.

Zobacz również: Suplementy na lepszą wytrzymałość

Beta-alanina - wsparcie w poprawie kondycji

Formotiva Beta-Alanine Capsules Formotiva Beta-Alanine Capsules - beta-alanina na wytrzymałość

Beta-alanina jest jednym z najlepszych związków wspomagających wytrzymałość organizmu. Ogranicza ona wytwarzanie kwasu mlekowego, przez co zwiększa możliwości naszego organizmu.

Korzyści wynikające z stosowania:

  • Zmniejszenie zakwasów

  • Zwiększenie wytrzymałości

  • Wygodna forma kapsułek

  • Zwiększenie siły

Najlepsze efekty uzyskamy stosując 2 tabletki 2 razy dziennie w dni nietreningowe, a w dni treningowe 4 kapsułki na 20 minut przed treningiem.

Odżywki węglowodanowe - sposób na budowę wytrzymałości

Trec ENDURANCE Carbo Sport Trec ENDURANCE Carbo Sport - węglowodany na lepszą wytrzymałość

Węglowodany są kluczowym surowcem energetycznym naszego organizmu. Ich odpowiednia ilość zapewni nam energię na cały trening, sprawi, że nie będziemy odczuwać znużenia. Badania mówią również, że spożywanie węglowodanów po wysiłku wspomaga regenerację organizmu.

Poprzez stosowanie osiągniemy:

  • Lepszą regenerację

  • Zwiększenie siły

  • Większą energię podczas treningu

  • Wzrost wytrzymałości

  • Lepszy rozwój mięśni

Najlepiej stosować 3 porcje dziennie (przed, w trakcie i po treningu).

Czytaj więcej: Węglowodany na wydolność - zapotrzebowanie w sportach wytrzymałościowych

Kreatyna na zwiększenie wytrzymałości

Trec CM3 1250 Trec CM3 1250 - jabłczan kreatyny na lepszą wytrzymałość

Kolejny świetny suplement w przystępnej formie kapsułek. Jabłczan kreatyny to jak sama nazwa wskazuje sól którą tworzą jabłczan oraz kreatyna. Takie połączenie będzie świetnym wsparciem dla organizmu podczas intensywnych treningów.

Kreatyna to podstawa dla każdej osoby pracującej nad rozwojem wytrzymałości.

Dzięki odpowiedniemu stosowaniu osiągniemy:

  • Wzrost siły

  • Lepsza regeneracja

  • Zwiększenie wytrzymałości

  • Stymulacja przyrostu masy mięśniowej

Zaleca się stosowanie 2 porcji dziennie (1 porcja = 2 kapsułki), w dni nietreningowe po przebudzeniu oraz przed snem, a w dni treningowe po przebudzeniu oraz przed lub po treningu.

Sprawdź także: Kreatyna a sporty wydolnościowe - bieganie, pływanie, jazda na rowerze

Przedtreningówki na sprawne budowanie kondycji

6Pak Nutrition Bestia 6Pak Nutrition Bestia - przedtreningówka na lepszą kondycję

Jest to przedtreningówka, która pobudzi nasz organizm do działania. Wzmacnia ona naszą koncentrację oraz znacznie zwiększa wytrzymałość.

Korzyści wynikające z stosowania:

  • Zwiększony transport krwi do mięśni

  • Lepsza regeneracja potreningowa

  • Zwiększona wytrzymałość

  • Zastrzyk energii

  • Poprawa koncentracji

Najlepsze wyniki uzyskamy poprzez zażycie jednej porcji (3 miarek) na pół godziny przed treningiem. Ze względu na właściwości pobudzające nie powinno się przyjmować tego suplementu przed snem.

Batony energetyczne na każdy trening wytrzymałościowy

Trec Natural Energy Bar Trec Natural Energy Bar Peanuts - baton energetyczny na trening

Chyba nikomu nie trenuje się dobrze z pełnym brzuchem. Przed treningiem najlepiej spożyć małą wysokoenergetyczną przekąskę, która nie będzie nam ciążyć, a dostarczy energii do treningu. Baton to doskonała opcja!

Taki baton to idealny wybór ze względu na:

  • Małą objętość,

  • Dawkę energii,

  • Brak cukrów.

Co to jest trening wytrzymałościowy?

Trening wytrzymałościowy, to taki trening, który doprowadzi nas do odpowiedniego poziomu zmęczenia przez co nasza wytrzymałość wzrasta. Taki trening o określonej intensywności pozwala, aby zachodzące procesy tlenowe w naszym organizmie zwiększały naszą wydolność. Z pewnością nie jest to trening o niskiej intensywności, charakteryzuje się on szybkim tempem oraz dużą ilością powtórzeń.

Najlepsze ćwiczenia na wytrzymałość

Aby poprawić kondycję najlepsze będą ćwiczenia, które angażują duże grupy mięśniowe oraz charakteryzują się wysoką intensywnością.

Najbardziej popularnymi ćwiczeniami są m.in. bieganie oraz pływanie, dzięki którym nasza kondycja znacznie wzrasta.

Świetnym sposobem na zwiększenie wydolności będzie także jazda na rowerze. Warto także zwrócić uwagę na bardziej statyczne ćwiczenia, takie jak np.

  • pompki,

  • przysiady

  • martwy ciąg.


Bartosz Dzwonek

Poniedziałek, 4 kwietnia 2022

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Najlepsza odżywka białkowa po treningu – którą wybrać?

Najlepsza odżywka białkowa po treningu – którą wybrać?

Takie pytanie zadaje sobie zapewne wielu z Was. Powszechnie wiadomo, że okres potreningowy to najlepszy czas na przyjmowanie białek. Zaraz po zakończaniu treningu występuje tzw. "okno anaboliczne”, czyli czas w którym...

4 najlepsze akcesoria na stres

4 najlepsze akcesoria na stres

Jakie są najlepsze akcesoria na stres? Co może Ci pomóc w walce z nadmiernym napięciem? Sprawdź, w co warto się zaopatrzyć, kiedy odczuwasz większy stres.

Jak utrzymać pompę mięśniową po treningu?

Jak utrzymać pompę mięśniową po treningu?

Każdy kto choć raz poczuł silną pompę zastanawia się jak tę pompę utrzymać. Sprawdź jak stworzyć odpowiednie "środowisko" sprzyjające pompowaniu mięśni, natomiast musisz zwrócić uwagę na kilka aspektów.

Kreatyna a sporty wydolnościowe - bieganie, pływanie, jazda na rowerze

Kreatyna a sporty wydolnościowe - bieganie, pływanie, jazda na rowerze

Organizm ludzki podczas treningu poddawany jest dużemu obciążeniu zarówno fizycznemu, jak i psychicznemu. Dlatego by praca była efektywna konieczne są odpowiednie metody odnowy biologicznej. Co jest ważne dla właściwej regeneracji organizmu?

Napisz pierwszy komentarz!

  • Wygraj bon BCAA.pl o wartości 100 zł!

    Co miesiąc losowanie kolejnej nagrody. Zapoznaj się z warunkami!

  • Baw się i pisz, co myślisz!

    Komentarze pomagają nam tworzyć bardziej interesujące treści. Dzięki nim wiemy, na co mamy zwrócić większą uwagę.

Napisz komentarz

Chcesz mieć własny awatar (obrazek) i pseudonim?
Utwórz konto i profil na forum BCAA.pl!