RABAT DO -12% NA WSZYSTKO! KOD:  RABAT612   

Trening w domu - czy warto stosować odżywki?

Trening w domu - czy warto stosować odżywki?

Uzyskanie świetnych efektów podczas ćwiczenia w domu zależy tak naprawdę tylko od Ciebie. Nie potrzebujesz solidnego sprzętu - jesteś w stanie wykorzystując to, co masz w domu osiągać mega efekty. Wystarczą butelki wody oraz solidne krzesło, aby wykonać trening domatora.

Celem treningów jest zapewnienie mięśniom bodźców do rozwoju oraz wzmocnienia. Ale czy ćwicząc w domu jest sens sięgać po odżywki? Na to pytania postaram się odpowiedzieć właśnie w tym artykule. Zapraszam!

Trening w domu - czy potrzebne są suplementy?

Wiele osób w czasie pandemii zrezygnowało z ćwiczenia na siłowni. Oczywiście, zarówno trening domowy, jak ten w profesjonalnej sali ma swoje plusy i minusy. Pokutuje jednak pogląd, że trening w domu to nie trening, a co za tym idzie i suplementacja nie ma sensu.

Nic bardziej mylnego, bowiem wszystko zależy od konkretnej sytuacji. Jeżeli jesteś w stanie zmotywować się do ciężkiego i wyczerpującego treningu, mając do dyspozycji szczątkową ilość wyposażenia, dlaczego nie miałbyś pomóc sobie w maksymalizacji osiąganych wyników?

Pytanie raczej „z tych retorycznych”. To kwestia zastosowania konkretnych produktów, jak i ich doboru. Podobnie jak w przypadku profesjonalnych treningów na siłowni, bądź w klubie fitness – suplementacja musi być dobrana w odpowiedni sposób, aby faktycznie miała sens.

Trening w domu - najlepsze odżywki do ćwiczenia w domu

Odżywki na masę: białko/gainer/bulk

Odżywki na masę stanowią doskonałe wsparcie dla prowadzonej diety, która przecież może mieć swoje mankamenty, niezależnie od miejsca gdzie trenujesz. Tak więc, jeżeli potrzebujesz wzmocnić jadłospis o solidną dawkę białka, sięgnij po odżywkę białkową.

Jeżeli natomiast poszukujesz sposobu na uzupełnienie większej ilości węglowodanów oraz niewielkiej białka – gainer będzie doskonałym wyborem. Ostatnią opcją jest tajemniczy bulk. Jest to odżywka charakteryzująca się taką samą, bądź podobną ilością białka oraz węglowodanów w każdej porcji (50:50), co stawia ją na czele pod względem uniwersalności.

Wybierając produkty dla siebie, uwzględniaj w głównej mierze ich jakość, która wynika ze składu. Dopiero później patrz na cenę i walory smakowe.

Przykładowo odżywka proteinowa powinna bazować na frakcjach białkowych o pełnowartościowym charakterze, których aminogram realnie zaspokoi potrzeby budowania mięśni.

Umożliwi to sprawny rozwój, utrzymanie oraz późniejszą sprawną regenerację powysiłkową całego organizmu. Analogicznie odżywki na masę i bulki – pochodzenie węglowodanów także ma olbrzymie znaczenie. Wiele produktów szczyci się wartościowymi dodatkami. Spójrz w skład i oceń ich realny sens.

Pamiętaj: można zbudować masę trenując w domu!

Ochrona przed katabolizmem: BCAA (aminokwasy rozgałęzione)

Aminokwasy rozgałęzione, czyli: L-leucyna, L-izoleucyna oraz L-walina stanowią najczęstszy wybór zarówno w okresie redukcji, jak i budowy tkanki mięśniowej. Wynika to z ich charakterystyki, bowiem wykazują silne działanie antykataboliczne. Wspierają także procesy anaboliczne, poprzez utrzymanie dodatniego bilansu azotowego oraz dodatni wpływ na aktywację szlaku mTOR.

Oczywiście, nie są to jedyne korzyści jakie płyną z ich regularnego stosowania. Niezależnie od okoliczności, wpływają na zabezpieczenie mięśni przed rozpadem i sprzyjają ich szybkiej regeneracji potreningowej.

BCAA charakteryzują się bardzo dobrą oraz szybką przyswajalnością (ze względu na zastosowanie w formule ich wolnych form, a więc pozbawionych wiązań peptydowych). Umożliwia to rozpoczęcie wchłaniania każdej porcji bez konieczności jej wcześniejszego trawienia.

Monohydrat kreatyny - podstawa suplementacji

Kreatyna jest znana w suplementacji od przeszło 25 lat, podczas których wspierała sportowców na całym świecie. Prowadzono wiele badań, które ostatecznie udowodniły olbrzymią skuteczność kreatyny oraz brak jakichkolwiek negatywnych skutków dla zdrowego organizmu. Każda porcja charakteryzuje się niezwykłą anaboliczną siłą, która pozwala w bezpieczny sposób zmaksymalizować osiągane przyrosty tkanki mięśniowej, jak i sprzyja podniesieniu wytrzymałości oraz parametrów siłowych.

Musisz jednak pamiętać, że kreatynę stosuje się zwykle w systemie cykli, pomiędzy którymi dochodzi do kilkutygodniowej przerwy, celem oczyszczenia organizmu. Jeżeli planujesz brać ją w systemie „ciągłym”, musisz odpowiednio ograniczyć wielkość dawek. Jednak nie możesz jej zmniejszyć poniżej 3000mg dziennie, ponieważ taka dawka dopiero gwarantuje maksymalną skuteczność monohydratu kreatyny i wszelkie korzyści, jakie mogą płynąć z jej suplementacji, także podczas ćwiczenia w domu.

Multiwitaminy i minerały dla zdrowia

Witaminy oraz minerały w odpowiednich proporcjach – jest to oczywista podstawa w utrzymaniu zasad każdej diety. Jeżeli nie możesz z pewnych względów utrzymać odpowiednio zbilansowanego jadłospisu pod kątem mikroelementów, będzie to najlepszy wybór.

Musisz sobie zdawać sprawę, że ciągłe niedobory witamin mogą doprowadzić do ograniczenia osiąganych wyników, jak i utrudnić sprawną regenerację potreningową mięśni i całego organizmu, niezależnie od tego, czy odbywasz trening w domu, czy na siłowni.

Trening w domu - czy warto stosować suplementy i odżywki?

Treningi w domu mogą przynieść podobne rezultaty, jak te wykonywane na profesjonalnej siłowni. Paradoksalnie to właśnie one stanowią wyzwanie dla motywacji, jak i pomysłowości. Bądźmy ze sobą szczerzy – mięśniom obojętnie gdzie prowadzisz trening, ważne żeby odpowiednio podejść do tematu i zapewnić im odpowiednią intensywność, jak i ilość bodźców do rozwoju.

Jeżeli natomiast chodzi o suplementację, ma ona oczywiście sens, ale tylko wtedy, gdy dobierzesz odpowiednie produkty. Trudno bowiem zalecać stosowanie odżywki na masę w przypadku kiedy Twoja dieta nie wymaga wzmocnienia. Wszystko jak zwykle, zależy od konkretnej sytuacji.

Odpowiednie odżywki i suplementy diety do treningu w domu kupisz w sklepie bcaa.pl 🛒

Paweł Zieliński

Piątek, 31 lipca 2020

Artykuł nie był jeszcze oceniany.

Zaloguj się, aby ocenić.

Mogą Cię zainteresować

Czy pomijanie posiłków przyspiesza odchudzanie?

Pomijanie posiłków i głodzenie się to jeden z pierwszych pomysłów, jaki przychodzi do głowy wielu osobom pragnącym zrzucić zbędne kilogramy. Zastanówmy się dziś jakie koncepcja ta może przynieść efekty i czy naprawdę warto wdrożyć tego typu wyrzeczenia?

Fakty i mity o kreatynie, rodzaje i wskazówki stosowania

Kreatyna, a właściwie kwas β-metyloguanidynooctowy powstaje w organizmie człowieka z trzech związków – argininy, glicyny oraz metioniny, które wchodzą w skład fosfokreatyny. W 95% kumuluje się w mięśniach szkieletowych...

Dieta i suplementy, które zwalczą zmęczenie podczas treningu

Zmęczenie jest nieodłącznym elementem związanym z wysiłkiem fizycznym. Po zakończeniu treningu często ogarnia niemoc i senność, a wszystkie siły zaczynają Cię opuszczać. Niekiedy ma to miejsce również w trakcie treningu.

Budowa masy mięśniowej - wskazówki

Budowa masy mięśniowej, szczególnie na początku przygody z siłownią jest procesem stosunkowo łatwym. Zdecydowana większość naprawdę wielkich gości na pytanie: jak rozbudować mięśnie? - odpowie Wam – "dużo jedz i ciężko trenuj".

Komentarze

  (możesz wygrać bon 100 zł!)

Przy treningach zawsze warto korzystać z kreatyny, dzięki niej jesteśmy w stanie zrobić mocniejszy trening, wzmacnia mięśnie i efekty są szybciej. Polecam.